flag Судова влада України

В ході реформування судової системи цей суд припинив роботу

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Школа судової журналістики: судова система США та ефективна робота з судовим рішенням

15 червня 2018, 14:12

Суддя-речник КААС, член Ради суддів України Євген Мєзєнцев завдяки програмі USAID Fair Justice у складі делегації відвідав з робочим візитом Сполучені Штати Америки. І тепер розкриває правдиві, не голлівудські факти роботи судів і суддів у США. Лектор знайомить студентів Школи судової журналістики із самою системою та американським суспільством без прикрас. Якісь розказані реалії не збігалися з нашим уявленням, але тим і цікавою є лекція, що триває, зазвичай, близько двох годин.

Учасники мали змогу з перших рук отримати інформацію та порівняти не лише особливості українського й американського правосуддя, але й способу життя та світогляду двох націй.

 

Попри те, що тема наступної лекції зустрічі для студентів могла здаватися складною, наші лектори, голова суду Андрій Горяйнов та помічниця судді Марія Доник, розкладають по полицях складні аспекти юридичної термінології. Завдяки живому спілкуванню вони роз’яснюють важкі для сприймання особливості судових документів.

Перед тим, як перейти до головної теми, лектори знайомлять із головними обов’язками суддів, помічників суддів та секретарів судового засідання, а також із роботою прес-служби Київського ААС.

Судове рішення – мета розгляду справи. Тому у теоретичному блоці лектори пояснюють основні поняття та норм процесуального права у регулюванні судових процесів. Простою «людською» мовою учасникам Школи судової журналістики розрізняють типи судового рішення у тому чи тому виді судочинства, описують структуру судових рішень, шляхи його пошуку.

На готовій постанові у вже розглянутій справі Андрій Горяйнов надає приклад ефективної роботи, описує кожну структурну частину, пояснює, чим вони відрізняються.

Описова частина є обов’язковою для прочитання, адже вона зорієнтовує у всій справі. Мотивувальна частина є найважчою, оскільки у ній розкривається весь перебіг думок суду. Саме з мотивувальною частиною студенти працюють найбільше. У ній Андрій Горяйнов вказує на словосполучення-сигнали, що допомагають розібратися у висновках суду.

Цей практикум навчає головним методам пошуку інформації у чисельних сторінках судових рішень, тобто тому, як результативно працювати із судовим документом.

Марія Доник визначає основні типи коментарів до судових рішень на прикладі публікацій у ЗМІ. На жаль, більшість коментарів мали негативний характер, а головне – не були інформативними та доцільно не висвітлювали зміст судового рішення.

Оскільки Марія Доник у практичній частині лекції навчає працювати з Єдиним державним реєстром судових рішень, домашнім завданням для студентів Школи є написання статті за номером резонансної справи. Таким чином вони зможуть попрактикувати роботу з реєстром та закріпити навички роботи із судовим рішенням.

ПРЕС-СЛУЖБА Київського ААС